Saturday, July 31, 2010

lazy??

entahlah...knp?mengapa?
np mesti ada sifat buruk seperti malas nih?
malas.......
yupp...sukar diungkapkan oleh kata2 namun senag memperlihatkanny...
begitulah yang terjadi padaku..
hidupku telah dikuasai oleh sifat sebegitu..
knp?knp aku xbole nak halang sifat malas dari menular?
mungkin sebab da terbiasa..
atau mungkin sebab persekitaran..
masih tertanya2........
bila difikirkan..
aku banyak berubah...
perubahan yang negatif..barangkali...
sampai bila aku begini....
memikirkan kerja yang bertimbung2 namun tiada apa2 tindakan..
begitukah sikap orang melayu?
mungkin ya...
tp sampai bila status sebegini  disandang oleh kaum melayu..
sampai bila?
sampai akhir zaman?
mungkin ya...n mungin x..
n persoalanny..
begitukah yang diajar oleh nabiku Muhammad S.A.W?
menyuruh n menyeru hambanya bersikap malas?
tidak...tidak sama sekali...islam e2 indah..ajaranny begitu halus..np sukar untuk aku amalkan...
ya..aku hambaMu yang jauh dari amalan n suruhanMu..
namun...
akanku berusha untuk mengamalkanny...
supaya aku menjadi insan yang kamil..
insan yang cemerlang dunia dan akhirat...
oleh itu....
aku memohon..meminta kepadaMu Ya Allah..
hadirlah di sisiku...
sentiasalah bersamaku..
agar aku..tidak terus hanyut dari sifat2 syaitan..
sifat2 yang dimurkai olehMu...

aku memohon....Ya Allah.....

hamba y daif~

No comments:

Post a Comment